بکاپ گرفتن از آیفون و آیپد های شرکت اپل

بکاپ گرفتن از آیفون یکی دیگر از موضوعات بسیار مهم و کلیدی در خصوص استفاده از دستگاه های IOS می باشد که در این مقاله قصد داریم با بیانی شیوا به بررسی این موضع بسیار پرکاربرد بپردازیم و شما را با روش های بکاپ گیری از سایر دستگاه های شرکت اپل به خوبی اشنا سازیم، حتما حتما با راه حل آنلاک در ادامه همراه باشید تا به بررسی و چگونگی انجتم این کار بپردازیم. لازم به ذکر است که روش بکاپ گرفتن از آیفون ، آیپد و آیپاد تاچ اپل کاملا یکسان است و شما می توانید پس از مطالعه این مقاله به راحتی از سایر دستگاه های شرکت اپل نیز بکاپی کامل تهیه کنید.

 

عملیات بکاپ گیری به چه معنا است؟

بکاپ گیری از آیفون و یا هر دستگاه دیگری بدین معنا است که از تمامی فایل ها، تنظیمات، عکس ها، ویدئو ها و… عینا کپی برداری می شود و در نهایت فایلی یکتا و واحد به عنوان خروجی، در اختیار کاربر قرار می دهد که با استفاده از آن فایل به راحتی می توانیم نسبت به بازیابی و یا به اصطلاح ریستور کردن (Restore) فایل های پیشین خود بپردازیم و هر زمان که لازم باشد از آن فایل در جهت برگرداندن اطلاعات قبلی دستگاه خود استفاده نمایند. بنابراین منظور از بکاپ گرفتن از آیفون ، یعنی بازیابی اطلاعات قدیم. یکی دیگر از موارد بسیار مهم و پرکاربرد عملیات بکاپ گیری به انتقال اطلاعات مربوط می شود، تصور کنید که در حال خرید یک آیفون 7 هستید و قصد دارید اطلاعات آیفون 6 خود را به ایفون 7 جدید منتقل کنید، برای این منظور می توانید از قابلیت بکاپ و ریستور (Backup & Restore) استفاده کنید.

 

رفع مشکل خرابی دکمه هوم آیفون

 

چطور می توانیم بکاپ گرفتن از آیفون و آیپد های شرکت اپل را انجام دهیم؟

بدین منظور شما می توانید از دو روش زیر در جهت بکاپ گیری از دستگاه IOS خود استفاده کنید. در اولین روش با استفاده از برنامه‌ای با نام آیتیونز (iTunes) و یک کامیپوتر و یا یک لپ تاپ متصل به آن می توانید اقدام به چنین عملی کنید. در حالت دوم نیز می توانید با استفاده از سرویس ذخیره‌ سازی ابری اختصاصی اپل که با نام آیکلود (iCloud) نیز شناخته می شود، بهره ببرید. اما در این مقاله قصد داریم به معرفی روش نخست بپردازیم و در مقاله ای دیگر به معرفی و بررسی روش دوم خواهیم پرداخت، لطفا در ادامه ما را همراهی کنید.

 

آموزش گام به گام بکاپ گرفتن از آیفون و آیپد های شرکت اپل با استفاده از برنامه آیتیونز:

این روش به دلیل عدم نیاز به اینترنتی پرسرعت و برخی از دلایل دیگر همواره از محبوبیت بیشتری در میان کاربران ایرانی برخوردار است، بدین منظور شما عزیزان تنها نیاز به یک کامپیوتر و یا لپ تاپ واسطی دارید که برنامه آیتیونز (iTunes) با موفقیت بر روی آن نصب شده باشد، پس از نصب لطفا مراحل زیر را در جهت بکاپ گرفتن از آیفون و آیپد های شرکت اپل طی کنید:

1- در ابتدا برنامه آیتیونز (iTunes) را اجرا کرده و به کمک یک سیم رابطف ایفون خود را به سیستم موردنظر متصل کنید.

2- اگر در حین متصل نمودن دستگاه رمز عبوری از شما درخواست شد، لطفا رمز عبور مربوطه را وارد نمایید.

3- در برنامه آیتیونز بر روی آیکون نمایان شده با شکل مدل آیفونتان کلیک کنید.

4- همانند تصویر زیر بر روی بخشی به نام Summary کلیک کنید.

 

بکاپ گرفتن از آیفون و آیپد های شرکت اپل

 

5- به منظور بکاپ گیری از اطلاعات و محتواهای برنامه هایی همچون Health و Activity و یا اطلاعات مربوط به اپل واچی که با آیفونتان همگام سازی شده است، باید تیک گزینه Encrypt iPhone Backup را فعال کنید.

6- در نهایت لازم است بر روی گزینه Backup Now کلیک کنید تا فرایند بکاپ گیری از آیفون و آیپد های شرکت اپل به صورت کامل انجام گیرد.

7- کمی صبور باشید، ممکن است فرایند بکاپ گیری کمی طول بکشد و اجازه دهید برنامه آیتیونز (iTunes) این اقدامات را به خوبی انجام دهد، پس از آنکه فرایند بکاپ گیری به پایان رسید به منوی Edit و سپس Devices مراجعه کنید تا اطلاعات کاملی از تاریخ، حجم و نوع بکاپ تهیه شده از طریق این برنامه را به طور کامل مشاهده کنید. لازم به ذکر است که اگر از نسخه مک برنامه آیتیونز استفاده می‌کنید، برای دستیابی به این بخش باید وارد مسیر iTunes Preferences و سپس Devices شوید.

برچسب ها : -

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.