خالی نمودن حافظه آیفون و آیپد های اپل

در مقاله قبلی “روش های شگفت انگیز افزایش سرعت آیفون و آیپد” متوجه شدیم که یکی از دلایل کاهش سرعت و کارآیی گوشی های اپل پربودن حافظه داخلی آن ها است اما در این مقاله سعی کرده ایم به بررسی و معرفی روش های بسیار کاربردی ای در خصوص خالی نمودن حافظه آیفون و آیپد های اپل بپردازیم، لطفا در ادامه با راه حل آنلاک همراه باشید تا به راحتی پس از این آموزش بتوانید نسبت به خالی نمودن حافظه داخلی آیفون خود اقدام کنید.

 

خالی نمودن حافظه آیفون و آیپد های اپل :

پر بودن حافظه داخلی آیفون و آیپد های اپل همواره به عنوان یکی از دغدغه ها و معضلات اصلی کاربران آن ها محسوب می شود و این موضوع در کنار عدم پشتیبانی از کارت های SD می تواند بسیار آزار دهنده باشد، لذا همواره کاربران شرکت اپل به دنبال راه حل های بسیار مناسبی در این خصوص هستند تا با استفاده از آن ها بتوانند حافظه داخلی گوشی خود را کمی خالی نمایند. اما چه روش هایی برای رهایی از این مشکل وجود دارد؟ در ادامه قصد داریم به بررسی و معرفی روش های موجود در خالی نمودن حافظه آیفون بپردازیم، لطفا تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

روش اول | حذف فایل‌ های ذخیره شده توسط برنامه iMessage

iMessage به عنوان یکی از محبوب ترین و پرکاربردی ترین برنامه هایی است که کاربران شرکت اپل از آن برای ارسال و دریافت عکس ها، ویدئو ها و فایل های خود به وفور استفاده می کنند اما از این موضوع غافل می باشند که این برنامه تمامی اطلاعات خود را به صورت دیتا (Data) در خود ذخیره می کند و همین موضوع باعث می شود تا به مرور زمان حافظه داخلی دستگاه شما پر شده و عملا شما با مشکلاتی نظیر کاهش فضا، کاهش سرعت و همچنین کاهش کارایی دستگاه خود مواجه شوید. در حالت کلی حذف دیتاهای موجود در در برنامه iMessage می تواند تا حد قابل قبولی بر فضای داخلی شما بیافزاید. اما چطور می توان دیتاهای موجود و ذخیره شده توسط این برنامه را به طور کامل حذف نمود؟ بدین منظور باید مراحل زیر را طی کنید.

 

1- ابتدا وارد برنامه بسیار محبوب و کاربردی iMessage شوید، پس از ورود وارد یکی از پنجره های گفت و گوی این برنامه شده و بر روی Details کلیک کنید. در این وضعیت شما می توانید آرشیو انواع فایل ها، تصاویر و سایر مواردی که از ظریق این برنامه ارسال و یا دریافت نموده اید را مشاهده کنید. همانند تصویر زیر برخی از فایل ها را مشاهده می کنید که در سمت رسات آن ها حجمی بر حسب مگابایت نوشته شده است، برای از بین بردن حجم آن ها می توانید بر روی هرکدام از آن ها و به کمک لمس دست، کمی نگه دارید تا پنجره جدیدی برای شما نمایان شود، سپس گزینه Delete و پس از آن گزینه Delete Attachment را انتخاب کنید. این عمل را برای تمامی فایل های موجود در آن صفحه انجام دهید تا فضاهای اشغال شده توسط این برنامه از حافظه داخلی شما بکاهد.

 

خالی نمودن حافظه آیفون

 

روش دوم | انتقال عکس‌ ها و فیلم‌ های آیفون به کامپیوتر

این روش یکی از شایع ترین و معمول ترین روش های آزاد سازی و خالی نمودن حافظه آیفون و آیپد های اپل است و حتما به شما عزیزان توصیه می کنیم تا هر از گاهی از این روش بسیار پرکاربرد استفاده کنید. این روش بسیار ساده و کاربردی است و می تواند تاثیر بسیار موثر و مثبتی را در خالی نمودن حافظه دستگاه شما داشته باشد. چنانچه اطلاعات خاصی از این موضوع ندارید، می توانید به مقاله “روش‌ های موجود انتقال عکس از آیفون به کامپیوتر ویندوزی” نگاهی بیاندازید تا به طور کامل با تمامی روش های اشنا شوید.

 

روش سوم | حذف دیتا اپلیکیشن‌ های نصب شده در آیفون یا آیپد

یکی دیگر از روش های تاثیر گذار و موثر در خالی نمودن حافظه آیفون و آیپد های اپل ، حذف دیتای برنامه های نصب شده بر روی تلفن همراه شما است. بدین منظور شما به ناچار باید برنامه مورد نظر را به صورت لحظه ای و موقت از تلفن همراه خود پاک نموده  و سپس با مراجعه به اپ استور مجددا آن را نصب و فعال سازی نمایید و این موضوع در برخی از شرایط می تواند تاثیر بسیار شگفت انگیزی در کاهش حجم حافظه داخلی شما داشته باشد.

 

برچسب ها : -

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.