افزایش سرعت آیفون و آیپد

اگر شما نیز از دارندگان و صاحبان تلفن های همراه آیفون هستید این مقاله برای شما مناسب است زیرا می خواهیم به بررسی روش های بسیار جالب و کاربردی ای در خصوص افزایش سرعت آیفون و یا آیپد به شما ارائه دهیم. متاسفانه به مرور زمان و استفاده از قابلیت های تلفن های همراه و نصب برخی از افزونه های ضروری و غیر ضروری بر روی آن شاهد افت سرعت و همچنین عدم عملکرد صحیح تلفن همراه مواجه خواهیم شد، البته بسیاری از کاربران تصور می کنند که تلفن های همراه اپل از این قاعده پیروی نمی کنند و عملا کاهش افت سرعت در آن ها وجود نخواهد داشت! اما در حالت کلی این موضوع صحیح نمی باشد زیرا آیفون ها نیز در مقایسه با سایر تلفن های همراه دارای قطعات الکترونیکی و ساختاری مشابه می باشند و به همین دلیل طبیعی بوده که برخی از مشکلات آن با مشکلات سایر گوشی ها یکسان باشد از جمله این مشکلات می توان به کند شدن تدریجی گوشی و کاهش سرعت عملکرد آن اشاره نمود، اما به راستی چگونه می توان این مشکل را ریشه کن کرد و چه روش هایی در افزایش سرعت آیفون و آیپدمان موثر خواهند بود؟ لطفا در ادامه با راه حل آنلاک در ارتباط باشید تا به معرفی برخی از روش های بسیار کاربردی در این خصوص بپردازیم و شما را با روش ها و تکنیک های موثر در افزایش سرعت آیفون آشنا سازیم.

 

اولین ترفند شگفت انگیز افزایش سرعت آیفون و آیپد | خالی نمودن حافظه:

پر بودن حافظه داخلی دستگاه همواره از اولین و مهم ترین دلایل کاهش سرعت آیفون به شمار می رود و همواره توصیه می شود فایل ها و برنامه های غیرضروری را از تلفن همراه خود به طور کامل حذف نمایید تا سرعت دستگاه شما به طور قابل ملاحطه ای افزایش یابد، بدین منظور برای مطلع شدن از فضای در دسترس و غیر دسترس آیفون خود باید مراحل زیر را طی نمایید.

1- در ابتدا وارد قسمت setting دستگاه شده و سپس بر روی گزینه General کلیک کنید، در نهایت در همان صفحه بر روی گزینه iPhone Storage کلیک نمایید (همانند تصویر زیر) تا اطلاعات دقیق حافظه داخلی دستگاه خود را مشاهده کنید.

 

خالی نمودن حافظه

روش های شگفت انگیز افزایش سرعت آیفون و آیپد

 

2- به عنوان مثال، در تصویر فوق مشاهده می کنید که از 16 گیگ حجم دستگاه، مقدار 13.3 گیگ آن توسط برنامه ها و نرم افزار های نصب شده در دستگاه اشغال شده است اما چطور می توانیم این اطلاعات را از حافظه دستگاه خود پاک نمایید، در این صورت به مقاله “آموزش خالی نمودن حافظه گوشی های اپل” توجه ویژه ای داشته باشید، در حالت کلی می توان خالی نمودن حافظه دستگاه را یکی از مهم ترین و کاربردی ترین روش های افزایش سرعت آیفون دانست.

 

دومین ترفند شگفت انگیز افزایش سرعت آیفون و آیپد |فعالسازی گزینه Optimize iPhone Storage به جهت کاهش حجم تصاویر:

همواره یکی از قابیلت های بسیار حرفه ای و دوست داشتنی شرکت اپل مربوط به قدرت دوربین و تصویر برداری حرفه ای آن است به همین دلیل هنگام تصویر برداری جزئیات بسیار زیادی برای کاربران به نمایش در می آید که همین موضوع به طور مستقیم با افزایش حجم تصویر های گرفته شده از دوربین های آن ارتباط مستقیم و تنگاتنگی دارد، بنابراین اگر شما نیز از آن دسته از کاربرانی هستید که به عکساسی علاقه بسیار زیادی دارید ممکن است حافظه خالی شما خیلی زود پر شود و عملا شما با کاهش سرعت و عملکرد دستگاه خود مواجه خواهید بود، برای رفع این روش می توانید از روش زیر استفاده کنید.

 

 Optimize iPhone Storage به جهت کاهش حجم تصاویر

روش های شگفت انگیز افزایش سرعت آیفون و آیپد

 

بدین منظور می توانید از Optimize iPhone Storage برای کاهش حجم تصاویر خود استفاده کنید. برای فعال سازی این سرویس به قسمت Settings دستگاه خود وارد شده و پس از آن بر روی گزینه Photos کلیک کنید، در نهایت گزینه ای تحت عنوان Optimize iPhone Storage برای شما به نمایش در می آید و با کلیک کردن بر روی آن می توان نسبت به فعال سازی این سرویس اقدام نمود. پس از فعال سازی Optimize iPhone Storage بر روی دستگاه خود، هربار که از دوربین آیفون خود جهت عکسبرداری استفاده کنید عکس ها به طور خودکار بهینه سازی خواهند شد، لذا این روش نیز می تواند از روش های بسیار کاربردی و معروف در افزایش سرعت آیفون و یا آیپد شما است.

 

سومین ترفند شگفت انگیز افزایش سرعت آیفون و آیپد |انتقال عکس و ویدئو ها از حافظه آیفون:

چنانچه حافظه داخلی دستگاه شما پر شده است، به منظور خالی نمودن آن ها می توانید عکس ها و ویدئو های خود را به کامپیوتر و یا لپ تاپ شخصی خود ارسال نمایید  تا در این صورت حافظه داخلی دستگاه شما به طور کامل خالی شود. برای استفاده از این روش شما می توانید هم از طریق دستی و با متصل نمودن دستگاه خود به لپ تاپ شخصی و همچنین از طریق سرویس آیکلود و ذخیره سازی ابری نسبت به ذخیره سازی این فایل ها اقدام کنید. اگر بخواهید از سرویس آیکلود استفاده کنید باید خدمتتان عرض کنیم که آپلود اطلاعات شما در این سرویس از حجم اینترنت شما کم خواهد نمود و تنها 5 گیگ فضای قابل استفاده در اختیار شما قرار می دهد. در حالت کلی چنانچه شما از هر روشی اقدام به خالی نمودن عکس ها و ویدئوهای موجود در دستگاه خود کنید می توانید کمک بسیار قابل توجه ای در خصوص افزایش سرعت و بهبود عملکرد دستگاه خود داشته باشید.

 

چهارمین ترفند شگفت انگیز افزایش سرعت آیفون و آیپد |غیرفعالسازی قابلیت Raise to Wake و کاهش ویجت ها:

از دیگر روش های بسیار موثر و کاربردی در خصوص افزایش سرعت آیفون، غیرفعال سازی قابلیت های Raise to Wake و ویجت ها است. قابلیت Raise to Wake موجب می شود تا هنگامی که صفحه نمایش آیفون خود را جلوی صورت خود بگیرد، دستگاه به طور خودکار روشن می شود. این روش ممکن است بسیار جالب و خیره کننده باشد اما در حالت کلی می تواند تاثیر مخربی در افزایش سرعت و کارکرد ذستگاه شما داشته باشد، برای غیرفعال سازی این سرویس می توانید در ابتدا وارد Settings دستگاه آیفون خود شوید و سپس بر روی گزینه Display & Brightness کلیک نمایید و سپس به جهت غیرفعال سازی قابلیت Raise to Wake Up اقدام کنید. همچنین می توانید با غیرفعال سازی و کاهش ویجت های موجود بر روی صفحه، نسبت به افزایش سرعت دستگاه خود گامی بزرگ را بردارید.

 

پنجمین ترفند شگفت انگیز افزایش سرعت آیفون و آیپد | فعالسازی قابلیت کاهش حجم فایل ها در برنامه iMessage:

اگر از برنامه IMESSAGE به منظور دریافت و ارسال فایل ها استفاده می کنید حتما قابلیت کاهش حجم مدیا را در دستگاه خود فعال سازی کنید. این قابلیت در دستگاه شما به نام Low Quality Image Mode موجود است. برای فعال سازی این روش می توانید در ابتدا وارد Settings دستگاه خود شوید و سپس گزینه Messages را انتخاب نمایید و سپس بر روی گزینه Low Quality Image Mode کلیک نمایید. توجه داشته باشید که پس از فعال سازی این روش فایل های مدیایی که از طریق اپلیکیشن iMessage ارسال و دریافت می کنید به طور کامل بهینه سازی شده و حجم آن ها کم می شود.

 

ششمین ترفند شگفت انگیز افزایش سرعت آیفون و آیپد | آپدیت اپلیکیشن ها و سیستم عامل :

آپدیت اپلیکیشن ها و سیستم عامل های آیفون نیز از دیگر موارد بسیار مهم و پرکاربرد در خصوص جلوگیری از کند شدن دستگاه شما است. شما عزیزان همواره باید نسبت به آپدیت اپلیکیشن ها و همچنین سیستم عامل نصب شده بر روی دستگاه ios خود اقدام کنید زیرا در آپدیت های جدید معمولا باگ ها و خطاهای مرسومی که می تواند موجب برهم ریزیو بروز اختلال در سرعت و عملکرد دستگاه شما شود، به خوبی رفع می شود. بنابراین اگر می خواهید دستگاه شما به سرعت کار نموده و کندی آن شما را اذیت نکند، حتما نسبت به بروزرسانی اپلیکیشن ها و سیستم عامل های دستگاه خود اقدام کنید.

 

جمع بندی:

در این مقاله به بررسی 6 روش بسیار موثر در افرایش سرعت آیفون و آیپد شما کاربران محترم پرداختیم و عملا با بهره گیری از این امکانات به راحتی می توانید سرعت دستگاه ios خود را افزایش داده و کارآیی بهتری را تجربه کنید. چنانچه در خصوص مراحل فوق سوالی داشته باشید، می توانید با مشاوران راه حل آنلاک در ارتباط باشید تا بهترین پاسخ ها را دریافت کنید.

برچسب ها : -

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.