بررسی سرویس آیکلود "iCloud" و رابطه آن با شرکت اپل

سرویس ذخیره سازی، بک آپ و سینک کردن اپل که بر پایه ابر کار می کند همانند چسبی است که IOS و MacOS را به هم متصل می سازد و باعث می شود همه چیز به خوبی و به راحتی کار کند.   اگر شما هم جزو طرفداران پر و پا قرص  شرکت اپل باشید حتما واژه سرویس آیکلود به گوشتان خورده است. اما اگر در دنیای بزرگ اپل تازه کار و مبتدی هستید و نمی دانید آیکلود چیست  و چه کاری انجام می دهد بهترین مکان را برای مطالعه انتخاب کرده اید. در این مقاله همراه ما باشید تا این موضوع را با جزییات بیشتری مورد بررسی قرار دهیم.

سرویس آیکلود مجموعه نامرئی اما مهمی از سرویس هاست که به شما کمک می کند اسناد و داده هایتان را بین دستگاه های اپل سینک نگه دارید . این موضوع بدین معنی است که به عنوان مثال اگر اطلاعات مخاطبان تان را بر روی گوشی آیفون به روز کردید این تغییرات بدون اینکه خودتان خبر داشته باشید در دستگاه های دیگری همچون آیپد، Ipod و Mac هم به روز می شود.

 

سرویس آیکلود: فضای  ذخیره سازی و بک آپ گیری

 

 

سرویس آیکلود

 

آیکلود علاوه بر سینک داده ها برای ذخیره سازی هم مورد استفاده قرار می گیرد. این قابلیت بسیار شبیه قابلیت هایی است که در خدماتی همچون دراپ باکس یا Onedrive مایکروسافت دیده می شود. شما به کمک سرویس آیکلود می توانید اسناد و داده هایتان را آپلود کنید ، به اشتراک بگذارید یا ذخیره سازی نمایید و سپس از طریق هر رایانه ای که مرورگر دارد به این داده ها دسترسی پیدا کنید.

این سرویس برای مقاصد دیگری همچون ذخیره سازی و انتقال فایل های حجیم ارسال شده از آدرس ایمیلی ایکلود هم مورد استفاده قرار می گیرد. به کمک سرویس آیکلود شما می توانید بک اپ های گرفته  شده از برنامه ها و داده ها را ذخیره سازی کنید. اگر دستگاه شما خدای نکرده دچار مشکل شد یا به سرقت رفت می توانید از طریق سایت آیکلود، موقعیت آیفون تان را ردیابی کنید و پیامی را بر روی گوشی بفرستید، گوشی را قفل کنید یا داده های موجود را پاک نمایید. حالا قادر خواهید بود از داده های ذخیره شده در iCloud برای بازیابی اطلاعات استفاده کنید.

اینکار به شما اجازه می دهد از اطلاعات قبلی تان به راحتی بر روی دستگاه های جدید بهره ببرید و هیچ مشکلی نداشته باشید.  بر اساس گفته های اپل، هر کدام از اکانت های آیکلود  5 گیگابایت فضای ذخیره سازی دریافت می کنند. شرکت اپل به کاربرانش اجازه می دهد ماهانه هزینه ای را پرداخت کنند و بر اساس همین هزینه پرداختی فضای ذخیره سازی بیشتری در اختیار داشته باشند.

برای بیشتر کاربران به خصوص آن هایی که عاشق عکس و فایل های ویدئویی هستند این قابلیت بسیار ضروری است.  به خاطر داشته باشید که سرویس آیکلود همانند یک پل یا شبکه امن برای کاربران عمل می کند. اپل قوانین و سیاست های مربوط به حریم شخصی را بسیار جدی می گیرد. هیچ کدام از کاربران نمی توانند به داده های حساس سایر کاربران دسترسی داشته باشند. این موضوع به افراد اجازه می دهد با خیال راحت تری اطلاعاتشان را در فضای ابری ذخیره سازی کنند.

 

نحوه کار سرویس آیکلود

 

 

 

در اصل این سرویس به شما کمک می کند داده هایتان را به صورت آنلاین ذخیره کنید و بعدا از طریق دستگاه های مختلف به این اطلاعات دسترسی داشته باشید. اجازه دهید برخی از این موارد را با هم مرور کنیم.

Contact( اطلاعات مخاطبین): اگر از این گزینه استفاده کنید سرویس آیکلود اطلاعات مخاطبین گوشی شما را با همه دستگاه های IOS و MacOS سینک خواهد کرد. این موضوع بدین معنی است که شما تنها یک فهرست از مخاطبان را نیاز دارید. هر تغییری که در این فهرست ایجاد شود بر روی مخاطبان سایر دستگاه ها هم اعمال خواهد شد.

Calender( تقویم): اگر به آیکلود اجازه بدهید این سرویس می تواند رویدادهایی که بر روی تقویم تان نوشته اید را در همه دستگاه ها سینک نماید.

Notes( یادداشت ها): گاهی از اوقات ترجیح می دهید یادداشت هایتان را به صورت لوکال روی گوشی هایتان ذخیره کنید اما برخی از مواقع هم هست که دوست دارید یادداشت هایی که روی گوشی می نویسید را در سایر دستگاه ها هم مشاهده نمایید. اینجاست که سرویس آیکلود وارد میدان می شود و به شما کمک می کند  یادداشت هایی که دارید را روی دستگاه های دیگر هم ببینید.

 بک آپ های آیکلود:

خوب سرویس دیگری که می توانید فعال کنید، سرویس بک آپ گیری آیکلود است. همه ما در دنیایی زندگی می کنیم که پر از اتفاقات غیر قابل پیش بینی است. شما چه می دانید یک ساعت دیگر چه اتفاقی قرار است برایتان رخ دهد؟ در این شرایط بهترین کار این است که از داده ها و اطلاعات مهمی که روی گوشیتان ذخیره کرده اید بک آپ بگیرید و در موقعیت های ضروری این بک آپ را ریستور کنید.

وقتی این سرویس فعال شد، بک آپ گیری ها زمانی که گوشی ایفون یا Ipad تان به برق وصل شد آغاز می شود، صفحه نمایش قفل نشان داده می شود و گوشی به وای فای وصل می گردد. در بخش ایکلود در برنامه تنظیمات گوشی های IOS، موقعیتی برای بک آپ وجود دارد. در این بخش می توانید بک آپ هایتان را فعال یا غیر فعال کنید، بک آپ را فورا اجرا نمایید و اخرین بک آپ هایی که از اطلاعات گوشی گرفته شده است را ببینید.

همچنین این بخش به شما نشان می دهد آخرین تلاش ها برای بک آپ گیری موفق بوده است یا خیر. بک آپ های ناموفق سرویس آیکلود، معمولا به دو یا سه دلیل رخ می دهند: ممکن است ارتباط وای فای قابل اعتمادی نداشته باشید،  سرویس ایکلودتان از دسترس خارج باشد یا فضای ذخیره سازی کافی در اختیار نداشته باشید.

 به کمک سرویس آیکلود از هر مکانی و در هر زمانی به اطلاعات ذخیره شده تان دسترسی داشته باشید:

وقتی اپلیکیشنی از آیکلود پشتیبانی می کند اسنادی که توسط آن برنامه ایجاد می شود را می توان به کمک اتصال اینترنتی بر روی همه دستگاه های مدرن دریافت کرد. کافیست سری به سایت icloud بزنید. در این سایت،اسنادی که ایجاد شده قابل دسترسی هستند و حتی می توان آن ها را از طریق مرورگر ویرایش نمود.

مزایای استفاده از سرویس آیکلود:

خوب تا به اینجای کار سعی کردیم بر روی قابلیت ذخیره سازی ایکلود تمرکز کنیم. با اینحال این سرویس قابلیت های مهم دیگری هم دارد.  یکی از این قابلیت های مهم گزینه ای است که برای استریم کردن فایل های ویدئویی و موسیقی از ابر وجود دارد.  اگر مجموعه بزرگی از موسیقی ها و فایل های ویدئویی را دارید و نمی خواهید از همه فضای موجود بر روی ایفون، آیپد یا Ipod استفاده کنید چنین قابلیتی می تواند برایتان بسیار مفید باشد.  علاوه بر همه مواردی که بیان کردیم یکی از بزرگ ترین مزایای استفاده از سرویس آیکلود، قابلیت بک آپ گیری و بازیابی داده ها بر روی دستگاه های اپل است. این سرویس به شما اجازه می دهد به صورت روزانه  از دستگاه های اپل تان بک آپ تهیه کنید. این ها بک آپ های کاملی که در برگیرنده همه اطلاعات ذخیره شده بر روی دستگاه باشند، نیستند. در عوض بک آپ های تهیه شده جزئی هستند و می توانند تنها داده هایی که تغییر یافته اند را ذخیره نمایند.

برچسب ها : - - - -

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.