خرابی دکمه هوم آیفون

دکمه هوم آیفون یا اصطلاحا تاچ آیدی (Touch ID) یکی از پرمصرف ترین و تاثیرگذار ترین دکمه های نصب شده بر روی تلفن های همراه آیفون است که خرابی آن ها می تواند بسیار آزاردهنده و عذاب آور باشد. در این مقاله از وب سایت راه حل آنلاک قصد داریم به معرفی و بررسی روش های جلوگیری از خرابی دکمه هوم آیفون پرداخته و شما را با ویژگی های مثبت و منفی این عمل به خوبی آشنا سازیم، لطفا برای پیشگیری از خرابی دکمه هوم آیفون تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

چگونه از خرابی دکمه هوم ( Home ) آیفون جلوگیری کنیم؟

در ابتدا برای جلوگیری از خرابی دکمه هوم آیفون و یا تاچ ایدی باید ابتدا عواملی که در خرابی آن ها تاثیر گذار است را به خوبی بشناسید و با شناخت این عوامل قادر خواهید بود که احتیاط بیشتری برای جلوگیری از به وقوع پیوستن آن ها داشته باشید، از اصلی ترین عوامل تاثیر گذار در خرابی دکمه هوم آیفون می توان به مواردی مانند: آب خوردگی، ضربه،فشار و برخورد با اشیای تیز اشاره نمود که هرکدام از این عوامل در شرایط خاص و ویژه خخود در نهایت منجر به اسیب رساندن و خرابی دکمه هوم آیفون شما می شود.

 

بررسی آب خوردگی:

همانطور که همه ما مطلع هستیم، آب به عنوان یکی از اصلی ترین دشمن های قطعات المترونیکی محسوب می شود و از آنجایی که گوشی های اپل نیز از قطعات الکتریکی بسیار حساسی تشکیل شده اند لذا از مهم ترین و کلیدی ترین دلایل خرابی دکمه هوم آیفون می توان به آب خوردگی این قطعات اشاره نمود. هنگامی که آیفون شما در معرض آب قرار بگیرد، این آب است که از روزنه ها و منافذی که بر روی تاچ آیدی شما وجود دارد وارد می شود که در نهایت منجر به آسیب رساندن به تاچ ایدی می شود. حتی اگر آیفون شما از طراحی ضد آب بهره‌ مند است، باز هم به هیچ عنوان با دست خیس از آن استفاده نکنید.

 

بررسی وارد شدن ضربه به ایفون شما:

گزارش های بسیار زیادی مبنی بر وارد شدن ضربه به آیفون از سوی کاربران به ما اعلام شده که در طی این عمل، تاچ آیدی گوشی آیفون عملا کارایی خود را از دست داده است، به عنوان مثال افتادن گوشی از دست کاربر بر روی زمین، خوردن به گوشه هایی از دیوار و… از عواملی است می تواند در عملکرد دکمه Home آیفون تاثیر گذار باشد. (البته این موضوع را نیز خدمتتان عرض کنیم که شانس وقوع این مسئله زمانی بیشتر خواهد شد که ضربه به لبه زیرین قاب دستگاه وارد شود. )

 

دکمه آیفون

 

بررسی فشار وارد بر دستگاه:

فشار وارد شده به دستگاه شما نیز از عوامل بسیار موثر و تاثیر گذاری است که می تواند در نهایت خرابی دکمه هوم آیفون شما را در پی داشته باشد، گاهی اوقات گزارش هایی در خصوص سهل انگازی کاربران و نشست بر روی دستگاه IOS خود از سوی آنان گزارش می شود که در این صورت شاهد اسیب رسیدن به دکمه هوم و یا تاچ ایدی دستگاه خواهیم بود. همواره در حین استفاده از این دکمه بسیار کاربردی و ضروری حواس خود را به خوبی جمع نمایید تا در آینده با مشکل خرابی آن رو به رو نشوید. در نظر داشته باشید که برای استفاده از این دکمه نیاز به وارد نمودن فشار و ضربه نمی باشد.!

 

برخورد با اشیای تیز از دیگر موارد بسیار مهم در خصوص خرابی دکمه هوم آیفون

همواره سعی کنید که قسمت تاچ آیدی ایفون خود را از برخورد با اشیای تیز مصون نگه دارید، زیرا این دکمه نقش اسکنر انگشت را نیز ایفا می کند و در صورتی که خط و خشی بر روی آن بیافتد، اختلال در عملکرد اسکنر انگشت و شناسایی جزئیات الگوی انگشت کاربر از مواردی است که می توانید با آن رو به رو شوی، پس تا حد امکان سعی کنید از برخورد اشیای تیز با اسکنر انگشت گوشی خودداری نمایید.

 

جمع بندی:

حال که با عوامل بسیار تاثیرگذاری و کلیدی خرابی دکمه هوم آیفون اشنا شدید، وقت آن رسیده است تا با عمل کردن به موارد فوق از خرابی تاچ آیدی آیفون خود جلوگیری نمایید. البته نمی توان خرابی دکمه هوم آیفون را تنها به موارد فوق اشاره نمود اما در گاهی اوقات نیز مرور زمان عامل اصلی خرابی این قطعه خواهد بود.

برچسب ها : - -

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.