رفع مشکل خرابی دکمه هوم آیفون

در مقاله قبلی به طور کامل متوجه تاثیر مواردی مانند آب خوردگی، فشار، ضربه و برخورد اجسام تیز با قسمت پایینی دستگاه IOS در جهت خرابی دکمه هوم آیفون شدید و در این زمینه اطلاعات کاملا مفید و سودمندی را به دست آوردید، حال بنا به دلایل فوق و برخی از دلایل موجود ممکن است دکمه هوم آیفون شما و یا همان تاچ آیدی از کار بیافتد و عملا دیگر شما نتوانید به آسانی از این دکمه ضروری و پرکاربرد بر روی دستگاه خود استفاده کنید. نگران نباشید، با راه حل آنلاک همراه باشید تا در این مقاله به بررسی روش های کارآمد در جهت رفع مشکل خرابی دکمه هوم آیفون بپردازیم. بیش از این وقت را تلف نمی کنیم و به بررسی این موارد خواهیم پرداخت.

 

چگونه اقدام به رفع مشکل خرابی دکمه هوم آیفون کنیم؟

گاهی اوقات ممکن است به دلیل بروز برخی از مشکلات به وجود آمده دکمه هوم آیفون خراب شده و عملا دیگر قادر به استفاده از آن نخواهید بود، اما نگران نباشید همواره راه حل های بسیار درست و منطقی‌ای برای رفع این مشکل وجود خواهد داشت که در ادامه قصد داریم به معرفی آن ها بپردازیم، لطفا با ما همراه باشید.

 

آیفون را ریستارت کنید!

چنانچه با مشکل خرابی دکمه هوم آیفون مواجه شدید، در اولین اقدام سعی به ریستارت کردن آیفون خود کنید در این شرایط معمولا یک باگ نرم افزاری نقش بسیار مخربی را در جهت کار نمودن دکمه هوم آیفون شما ایفا می کند که پس از ریستارت کردن ممکن است این مشکل به طور کامل رفع شود، حتما این مورد را در ابتدا بررسی کنید و سپس به سراغ سایر روش های موجود بروید.

 

آیفون را ریستور کنید!

یکی دیگر از راه های بسیار موثر و تاثیر گذار در جهت رفع مشکل خرابی دکمه هوم آیفون ، ریستور کردن دستگاه است. برخی از کاربران با گزارش های مثبت در این خصوصف آن را یکی از راه های کارآمد معرفی نموده اند. حال شما باید با استفاده از برنامه آی‌ تیونز (iTunes) اقدام به ریستور کردن دستگاه خود کنید. این برنامه را بر روی کامپیوتر شخصی خودتان نصب کرده و آیفونتان را به آن نیز متصل کنید و سپس عملیات ریستور کردن را آغاز کنید، البته ریستور کردن آیفون با استفاده از سرویس آیکلود و بکاپ ذخیره شده در این سرویس هم امکانپذیر خواهد بود که البته بنا به دلایل مختلف و محدودیت های زیر توسط کاربران ایرانی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

 

ریستور کردن آیفون

 

فکتوری ریست کردن آیفون را نیز امتحان کنید!

فکتوری ریست کردن آیفون بدین معنا است که تمامی اطلاعات موجود بر روی آیفون شما به طور کامل پاک خواهد شد و عملا دستگاه شما به حالت اولیه کارخانه خود باز خواهد گشت. به شما عزیزان توصیه می کنیم این مرحله را جزء آخرین مرحله های موجود در جهت رفع مشکل خرابی دکمه هوم آیفون کنید. برای فکتوری ریست کردن نیز می توانید مراحل زیر را دنبال کنید.

  • دقت داشته باشید که قبل از انجام فکتوری ریست کردن، از اطلاعات موجود بر روی دستگاه فعلی خود بکاپ تهیه کنید.
  • وارد بخش تنظیمات یا همان Settings آیفون خود شوید.
  • گزینه General را انتخاب کنید.
  • گزینه Reset را لمس نمایید.
  • گزینه Erase All Content and Settings را لمس کنید.
  • در پنجره کوچک نمایان شده، گزینه قرمز رنگ Erase iPhone یا Erase iPad را انتخاب کنید.

کمی صبر داشته باشید تا دستگاه شما عملیات فکتوری ریست کردن را به طور کامل انجام دهد و پس از پایان این مراحل به بررسی دکمه هوم آیفون خود بپردازید این روش یکی از روش های بسیار موثر و کارآمد در خصوص رفع مشکل خرابی دکمه هوم آیفون است که حتما از آن استفاده کنید.

 

فکتوری ریست کردن آیفون

 

از دکمه هوم مجازی (AssistiveTouch) آیفون استفاده کنید!

یکی دیگر از قابلیت های بسیار موثر و مناسب اپل، استفاده از سیستم  دکمه هوم مجازی و یا AssistiveTouch است که عملا این دکمه می تواند جایگزین بسیار مناسبی برای دکمه هوم آیفون اصلی گوشیتان باشد، برای فعال سازی این دکمه می توانید مراحل زیر را انجام دهید.

  • وارد بخش Settings آیفون شوید.
  • گزینه General را انتخاب کنید.
  • گزینه Accessibility را انتخاب کنید.
  • گزینه AssistiveTouch را انتخاب نمایید و آن را فعال کنید.

 

دکمه مجازی آیفون

 

جمع بندی:

در این مقاله به بررسی روش های مفید و سودمندی در جهت رفع مشکل خرابی دکمه هوم آیفون پرداختیم، لطفا مراحل فوق را با دقت مطالعه نموده و بر روی دستگاه خود تست کنید و چنانچه نتیجه مطلوبی را اتخاذ نکردید، می توانید آن را با مشاوران راه حل آنلاک در میان بگذارید.

 

 

برچسب ها : - - -

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.