آموزش نحوه ریستور نمودن اطلاعات آیفون از طریق برنامه آیتیونز (iTunes)

ریستور نمودن اطلاعات آیفون یکی از مهم ترین و پربحث ترین مسائلی می باشد که باید صاحبان ذستگاه های ios به خوبی با نحوه انجام این کار آشنا باشند تا بتوانند در مواقع لزوم اطلاعات آیفون خود را به آیفون دیگر و همچنین به سایر دستگاه های دیگر انتقال دهند. راه حل آنلاک نیز در این مقاله قصد دارد به شما عزیزان نحوه ریستور نمودن اطلاعات آیفون ، آیپد و آیپاد تاچ را در اختیار شما قرار دهد تا بتوانید با بهره گیری از این مقاله به راحتی مشکلات ریستور نمودن دستگاه IOS خود را بررسی و برطرف نمایید. لطفا با ما همراه باشید.

 

آموزش نحوه ریستور نمودن اطلاعات آیفون ، آیپد و آیپاد تاچ:

در مقاله قبلی تحت عنوان ” بکاپ گیری از دستگاه های IOS” به خوبی به شما عزیزان نحوه بکاپ گیری را آموزش دادیم، حال امروز قصد داریم به بررسی ریستور نمودن بکاپ مدنظر دستگاه شما بپردازیم تا بتوانید از بکاپ دستگاه خود در مواقع ضروری و لازم استفاده کنید، در غیر این صورت حتی عملیات بکاپ گیری نیز عملا بی فائده و بی حاصل خواهد بود. بازیابی اطلاعات آیفون و آیپدها یا به اصطلاح ریستور کردن یک فایل بک آپ در محصولات IOS موجب می شود تا کاربر بتواند پس از تهیه بکاپ از محتوا و اطلاعات موجود، آن ها به دستگاه دیگر و یا در دستگاه خود بازیابی کند، پس یک ویژگی بسیار مفید و حائز اهمیت است. یکی از پرکاربردترین مزایای استفاده از ریستور نمودن اطلاعات آیفون ، آیپد و.. هنگامی است که شما اقدام به خرید یک دستگاه نو کرده باشید و قصد دارید اطلاعات آیفون قبلی خود را به دستگاه جدید خود منتقل کنید. اما چه روش هایی می تواند شما را در این امر بسیار مهم و ضروری یاری کند؟ تنها دو روش بسیار مفید برای این موضوع وجود خواهد داشت که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت.

 

بازیابی اطلاعات آیفون از طریق برنامه آیتیونز (iTunes)

ما تصور می کنیم که شما آیفون جدیدی را خریداری کرده اید و قصد دارید اطلاعات آیفون قبلی خود را بر روی دستگاه جدید خود ریستور کنید. برای این کار در ابتدا لازم است شما از طریق برنامه آیتیونز (iTunes) اقدام به بکاپ گیری از محتوا و اطلاعات دستگاه قبلی خود کنید، منتظر بمانید تا مراحل انجام کار به خوبی و با موفقیت به پایان برسد. سپس آیفون جدید خود را روشن نمایید، اگر برای بار نخست است که اقدام به روشن نمودن آیفون خود می کنید با صفحه  تنظیمات اولیه یا راه‌ اندازی اولیه دستگاه برخورد خواهید کرد که باید این مراحل را با موفقیت سپری کنید، اگر اطلاعات چندانی از این موضوع ندارید می توانید سری به مقاله “آموزش تنظیمات اولیه آیفون یا آیپد و مراحل راه اندازی دستگاه” بزنید. در طی این مراحل و همچنین ریستور نمودن اطلاعات آیفون نیازی به اتصال به شبکه اینترنت نخواهید داشت. هنگامی که مراحل تنظیمات اولیه را با دقت پشت سر گذاشتید به مرحله ای به نام Apps & Data خواهید رسید که همانند تصویر زیر و به منظور اجرای عملیات ریستور سازی اطلاعات بکاپ شما، باید بر روی گزینه زیر کلیک کنید.

 

آموزش نحوه ریستور نمودن اطلاعات آیفون

 

در ادامه به سراغ کامپیوتر واسطی خواهیم رفت که پل ارتباطی بکاپ قبلی شما و دستگاه شما است، فایل بکاپ دستگاه خود را که از طریق برنامه آیتیونز (iTunes) دریافت نموده اید را در جایی ذخیره کنید. اگر در طی مراحل انجام ریستور نمودن اطلاعات آیفون، رمز عبوری از شما درخواست نمود، آن را وارد کنید تا کامپیوتر مورد نظر را به لیست دستگاه‌های قابل اعتماد آیفون منتقل نمایید. همانند تصور زیر، آیفون یا آیپد خود را انتخاب کرده و به بخشی با عنوان Summary مراجعه کنید. حال باید بر روی گزینه‌ای با عنوان Restore Backup کلیک کنید.

 

آموزش نحوه ریستور نمودن اطلاعات آیفون

 

حال پنجره جدیدی برای شما نمایان خواهد شد که در آن می توانید حجم و زمان فایل بکاپ دستگاه خود را مشاهده کنید، در نهایت چنانچه قصد دارید عملیات ریستور نمودن آیفون را به طور کامل انجام دهید بر روی گزینه Restore کلیک نمایید.

 

آموزش نحوه ریستور نمودن اطلاعات آیفون

 

نکته بسیار مهم:

در نهایت لازم به اشاره است که ریستور کردن اطلاعات دستگاه با استفاده از برنامه آیتیونز در هر شرایط دیگری و پس از عبور از تنظیمات اولیه یا راه انداز دستگاه هم امکان پذیر است. بنابراین به منظور ریستور یا بازیابی اطلاعات آیفون از طریق برنامه آیتیونز حتما ملزم به انجام این عمل از طریق بخش راه اندازی اولیه دستگاه نیستید. تنها کافی است که تحت هر شرایط آیفون خود را با استفاده از کابل مناسب به کامپیوتر واسط و حاوی فایل بک آپ متصل کرده و مراحل ذکر شده را طی نمایید.

 

برچسب ها : - - - -

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.